Dlaczego jakość jest tak ważna w każdej firmie? Co jest w stanie sprawić, że nasza firma będzie się tym odznaczała?

Posted on 03/10/2018 7:20am

Każda firma powinna odznaczać się jakością, w ten sposób klienci będą zadowoleni i na pewno przez to nie będą korzystać z innej firmy. Taki właściciel firmy powinien o to więc się zatroszczyć, nie jedynie z powodów czysto biznesowych, ale też z chęci, aby klient był zadowolony z usług. To właściwie największa nagroda - dostać pochwałę od klienta, który rzeczywiście jest zadowolony z wykonanej usługi albo kupionego towaru.

certyfikat iso
Author: Biblioteca de la Universidad de Zaragoza
Source: http://www.flickr.com
Na poziom jakości składa się wiele czynników, jest to z pewnością ocena dostawców. Efektywność łańcucha dostaw nie może być rozpatrywana bez uwzględnienia jednego z najważniejszych elementów, to znaczy funkcji zakupowych. Ma to związek z faktem, że decyzje zakupowe mają wpływ na koszty materiałowe, wypracowane zyski czy możliwość zastosowania logistycznych (sprawdź stronę) koncepcji zarządzania. Proces wyboru oraz oceniania dostawców to jednej z najbardziej istotnych aspektów funkcjonowanie przedsiębiorstwa - na czym polega ocena dostawców.

Dawniej wiele firm używało standardowych reguł przy wyborze dostawców, zaś brak dokładnej oceny prowadził do popełniania sporej ilości błędów decyzyjnych. Po jakimś czasie zobaczono natomiast, jak ważny na wpływ na działalność całego przedsiębiorstwa ma wybór dobrych dostawców. Analiza dostawców na podstawie danych z przeszłości dokładnie wskazuje podstawowe błędy popełniane przy pozyskiwaniu produktów, jak również wskazuje nowe możliwości zakupowe. Może się zdarzyć, iż dostawcy, u których zakupy robiliśmy sporadycznie, są najlepszymi spośród pozostałych. A jednocześnie obecni dostawcy wypadają w tego typu zestawieniu słabo, szczególnie przez wzgląd na słabe oceny w podstawowych obszarach współpracy.



odzwierciedlenie - produkcja
Author: Grzegorz
Source: http://www.flickr.com
Zadaniem tego typu oceny dostawców może być wyłapanie takich błędów oraz próba odnalezienia dostawców wedle najlepszych kryteriów wyboru. Ponadto warto, by każda firma odznaczała się jakością, jaka jest potwierdzona różnego rodzaju ważnymi certyfikatami. Na przykład iso 18001 określa minimalne wymagania odnośnie dobrego zarządzania bezpieczeństwem oraz higieną pracy. Za sprawą tej normy możemy osiągnąć bardzo dobry zwrot z inwestycji dla naszych pracowników, działalności oraz klientów. Bez dwóch zdań powinno się o tym pamiętać. Dbanie o takie kwestie zaprocentuje.

Tags: klient, koszty, wymagania