Jak reklama, to żeby działała. Skoro nic nie działa spróbuj reklamy kontekstowej

Posted on 21/06/2023 7:43am

Porządna reklama to połowa sukcesu. Wiedzą o tym na pewno osoby prowadzące swój biznes. Bez reklamy nie zaistniejesz, nie będzie Ciebie ani Twojej firmy w świadomości ludzi, a skoro jesteś tam nieobecny, to niestety nie zarobisz na własne utrzymanie.


Internet
Author: "PictureYouth"
Source: http://www.flickr.com
Z reklamy korzystają więc wszyscy (bez wyjątku), nie każdy natomiast wie, iż odpowiednia selekcja reklamy ma wysokie znaczenie. Jaką zatem wyselekcjonować reklamę, ażeby wyniki były wymierne? Proponujemy w tym momencie reklamę kontekstową. Nie wiesz, co to jest? Zapraszamy do zaznajomienia się z poniższym artykułem oraz odwiedzenia Reklama kontekstowa w Google (zobacz pozycjonowanie stron) Display Network.

Reklama kontekstowa to metoda przedstawiania wielorakich usług internetowych, takich jak e-mail, strony internetowe, czaty, fora dyskusyjne lub komunikatory. Najistotniejsze jest w tym zakresie dopasowanie treści reklamy do zawartości strony, na której jest ona umieszczona.

Najistotniejsza jest idea tej reklamy mówiąca, iż osoba, jaka się z nią spotka zareaguje pozytywnie, gdyż będzie ona związana z przedmiotem, który interesuje owego użytkownika. Każdy z nas widział, jak jakaś reklama zdoła wywołać negatywne emocje. Wszystko ma miejsce przez to, że jest ona nieprzystosowana i widzimy ją w niestosownym momencie. Reklama kontekstowa działa całkowicie odmiennie, pojawia się tam, gdzie powinna co sprawia, że nie denerwuje użytkownika.

Taka reklama może zachodzić w dwóch wariantach. Najważniejszy z nich to reklama, która jest ujawniana na zewnętrznych stronach internetowych, na jakich właściciele wyrazili chęć publikowania takich treści reklamowych. Powstaje więc wątpliwość: jakim sposobem taka reklama dochodzi do naszego ewentualnego klienta?

Otóżspecjalne algorytmy umieją rozpatrzyć treść wszystkich podstron, tworząc dostosowany profil tematyczny strony. Ponadto, taka reklama ujawnia się wyłącznie na stronach, które są wyraźnie związane z tematem działalności reklamodawcy. Reklamę taką otrzymujemy w formie tekstów, ale dodatkowo też grafik czy animacji.

Inny wariant to reklama sponsorowana. Wyświetlana jest ona bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwarki użytkownika. Po uiszczeniu odpowiedniej należności link do danej strony jest sytuowany na górze listy stron, które stanowią odpowiedź wyszukiwarki na wprowadzone przez internautę słowa kluczowe.

Tags: strony internetowe, reklama, Reklama kontekstowa